Vēsture

Ieskats Trofi reidu vēsturē:

     2003.gada 26-27 jūilījs tika noorganizēts pirmais Latvijas Trofi-reidu kausa 4. posms. Pasākums lukstos "Trapenes purvi" tika viedots sadarbībā ar klubu "Mazozoli 4x4" un WESS Motors.

     2004.gadā tika organizētas pirmās Trofi reida sacensības, kas norisinājās Latvijas, Lietuvas, Igaunijas trasēs. "Trapenes purvi 2004" kļuva par pirmajām Baltijas kausa sacensībām, tam piemērotākā trase Lavijā tika izvēlēta Trapenes apkaimē. Dalību sacensībām pieteica 33 ekipāžas, diezgan ievērojams skaits pirmajam gadam. Kopumā 2004.gadā tika aizvadīti 3.posmi, kas norisinājās Latvijas un Igaunijas starpā.

     2005.gadā Baltijas jūras kausam pievienojās arī Somija, kas pasākumu padarīja interesantāku un, nu jau sacensības norisinājas četros posmos. Baltijas sacensībām pievienojās jauns posms aiz Polārā loka - Lapland Trophy. Dalību bija pieteikušas 61 ekipāžas trīs automašīnu klasēs. Sacensībām noslēdzoties Baltijas kauss aizceļoja pie Latvijas ekipāžas.

     2006.gadā Trofi mazliet sāk izvērsties arī uz Krievijas zemēm, kur nav tie vieglākie apstākļi posmu izbraukšanai. Trase tika izvietota Vepsu meža ārēs. Par šo posmu tika daudz rakstīts un komentēts, bet viens no visspilgtākajiem komentāriem bija: "finišs šajā posmā nozīmēja tikai vienu - neviens cits pasākums jebkur citur uz zemeslodes Jums nebūs par smagu" .

     Šis gads zīmīgs ar notikumu, kas Latvijas autosportā kļūst par neatņemamu sastāvdaļu - jo, kopš 2006.gada Latvijas automobīļu federācijā tiek izveidota Trofi reidu komisija.

     2007.gadā samazinās posmu skaits. Baltijas kauss apvieno četrus sacensību posmus - Taurage, Kurlands, Klaperjahts, Vepsky les. Pēc trim posmiem nostartējušas 72 automašīnas un 10 kvadraciklu pāri.

     2008.gads - atkal jauns pavērsiens attiecībās ar NEZ, mainījušās NEZ atlikušo sporta veidu komisijas vadītājs, kas patiesi ir ieinteresēts trofi problēmās, un pēc sanāksmes prezentācijas iegūstam cerību uz tiesībām rīkot čempionātu jau 2009.gadā NEZ CUP. Un Baltijas kauss piedzīvo nosaukuma maiņu no Baltic CUP uz 4x4 EURO Championship, bet tikai uz gadu. Taču jaunums ir ne tikai nosaukuma maiņā, bet automašīnu pulciņam pievienojas arī ATV un notiek sacensības šajā kategorijā.

     2009.gads - nezināmais NEZ kauss ir klāt. Kas tas ir un, kas ar to mainījies pirmo reizi varēja baudīt Lietuvā Taurages purvos un dūkstīs. Sacensībās piedalās dalībnieki no Lietuvas, Latvijas, Igaunijas un pat Krievijas... kopumā uz starta gandrīz 100 ekipāžas. Diemžēl pēkšņš pavērsiens un pēc Krievijas automobīļu federācijas pieprasījuma nākas atcelt 3.posmu, jo rodas neskaidrības par rezultātu patiesumu.

     2010.gada aprīļa sākumā NEZ kausa pirmais posms Lietuvā Taurages apkārtnē, kur plešas briežu dārzi, 17.-18.jūlijā pie atpūtas bāzes "Luksti" Latvijas Trofi reidu čempionāts 3.posms, kā arī Trofi reidu tūrisma kausa posms un Dubļu Ērgļa titula izcīņas posms. Daži posmi bija jāveic arī nakts melnumā. Atelpai atvēlēts tika diezgan maz laika, kas karstajos laika apstākļos sagādāja papildus grūtības visiem dalībniekiem.
     Tūrisma kausa dalībnieki varēja iemēģināt spēkus Rallija reida karuseļa trasē, kā arī iepazīt smilšaināko Trapenes karjeru, neiztika arī bez orientēšanās tuvākajā apvidū, apmeklējot ne vien kultūrvēsturiskus objektus, bet arī ievērojamus ģeogrāfiskus apskates objektus. Uz rīta pusi bija jāveic vēl tikai daži apļi pa speciāli sagatavotu dubļu trasi. Sportistiem šīs sacensības bija tiešām spēku izsūcošas, jo bija jāizcīna uzvara pieccīņā, kas sevī ietvēra cīņu ar karstumu, cīņu ar dubļiem, cīņu ar miegu, cīņu ar dunduriem un visbeidzot arī cīņu ar sevi.

     2011.gada 7.maijā Sētas ezera krastā (1.km no atpūtas bāzes "Luksti") norisinājās Latvijas Trofi reida čempionāta 2.posms "STIGA TROPHY 2011". Tā ietvaros, tika organizētas izklaides un veiklības sacensības standartdžipu īpašniekiem, kurās tiem tika dota izdevība pierādīt savas apvidus automašīnas spējas. Šajās sacensībās,  atšķirībā  no  Trofi  reidiem  un  tūrisma  braucieniem,  SUV  dalībniekiem nebija nepieciešama nedz navigācija, nedz stūrmaņu palīdzība.  Veiklības brauciens bija pilota prasmju pārbaude - uz ātrumu un izveicību  balstītas sacensības, ar vairākiem iebraucieniem, no kuriem vērā tika  ņemts ātrākais uzstādītais laiks. Un pats interesantākais bija, ka finiša laiks tika dots  pilotam, nevis mašīnai, tāpēc ar vienu auto varēja piedalīties  neierobežots pilotu skaits.